Dokumentumok

Iskolai dokumentumok tárhelye: SZMSZ, Pedagógiai program, Házi rend, Különös közzététel stb.

Szülők részére

Hírek, információk, dokumentumok letöltése szülők részére.

Tanulóinknak

Tanulóknak szóló információk, dokumentumok gyűjteménye. Diákönkormányzati hírek.

Médiatár

Iskolánk életével kapcsolatos képek, filmrészletek, rádióműsorok gyűjteménye.

Iskolánkról

Iskolánk a Balaton déli partján, Fonyód városában található. Ha többet szeretne megtudni városunkról, akkor kattintson az alábbi gombra!

Írta: Super User

Lassan végére értünk a digitális témahetünknek. Az utolsó napon került sor a már hagyományosnak mondható Fonyód vetélkedőre, amely már a 23. volt az iskolánk életében. A vetélkedő célja most is az volt, hogy minden tanuló ismerje meg városunk történetét, de jelenről, a mi városról is szólt a verseny.

Erre a napra sokat készültünk mi szervező tanárok, hogy minél izgalmasabb legyen a verseny, és méltó képen kapcsolódjon a témahéthez. Először is elkészült az a felkészítő anyag, amit Androidos okostelefonra lehetett telepíteni. Az applikációt a verseny előtt már három héttel ezelőtt le tudták tölteni a Google Play Áruházból a jelentkező csapatok. Az applikáció mindenféle információt tartalmazott, amivel fel lehetett készülni a versenyre. A témakörök a következők voltak: információk Fonyódról, településünk történetéről, Palonai Magyar Bálintról a XVI. században élt törökverőről, balatoni mondákról, halászatról, halakról, híres emberekről stb.

A mostani megmérettetésnek volt egy különlegessége is, ugyanis a csapatok egy-egy mobiltelefonnal indultak útra, egy erre az alkalomra írt app-al (amit a verseny előtt töltöttek a csapatok úgyszintén a Play Áruházból).

Minden állomáson a feladatokra kapott pontokat egy QR-kóddal lehetett beolvasni a telefon adatbázisába, de volt olyan is, amit csak az okostelefonnal lehetett megoldani (pl. a totót).

  

Sok feladat volt a versenyen: kakukktojás keresés, mondák befejezése, horgászat (ami egyben halfelismerés is volt), történelmi totó, képismerés, térképészeti ismeretek, történelmi kérdések, „ágyúgolyó” hajigálás stb.

A versenyben a küzdő csapatok nem csak ismereteikről számolhattak be, hanem még tanulni is lehetett, ami esetleg kimaradt volna a tudástárból.

A csapatok telefonja minden pontot összegyűjtött és a végén összeadta az applikáció, amivel kialakult a csapat összpontszáma.

Itt biztos, hogy mindenki győztes lett. Tudásuk bővült, még jobban megismerték településünket.

  

  

Írta: Robi

Iskolánk ebben a tanévben második alkalommal szervez papírgyűjtést. A tavaszi papírgyűjtés tervezett időpontja május 09. csütörtök. Reggel 7 órától délután 16 óráig vesszük át a jól átkötött, gondosan válogatott papírt.

Sajnos nem tudunk kartont és elektromos hulladékot átvenni. A karton ára olyan mértékben csökkent (5Ft/kg), hogy már a Lengyeltóti telepre sem érdemes kivinni.

Ha lehetőségük van rá, a nagyobb mennyiségű újságpapírt egyből Lengyeltótiba is vihetik. Cím: Hulladékgyűjtő Telep, Lengyeltóti, Bajcsy-Zsilinszky utca 4. Ott az iskola és a gyermek nevét megadva fel kell iratkozni és később a szokásos módon fizetünk.

Ismét szükségünk lenne szülői segítségre az egész nap folyamán. Kérjük, hogy az osztályfőnököknél jelezzék, ha el tudnak jönni, és hogy hány órát tudnának bevállalni a nap folyamán! Az előző évek tapasztalata szerint, a reggel 7-8 óra közti időszak és a délután 14-16 közti időszak a legforgalmasabb.

Segítségüket előre is köszönjük!

Írta: Super User

A digitális témahét keretében fizika órán a vizek fizikai tulajdonságait vizsgálták meg a 7. osztályosok Mariann néni segítségével. Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy vajon melyik víz a legtisztább, vagyis melyik ihatóbb.

A következő vizek kerültek szó szerint mérlegelésre: a boltokban kapható "Fonyódi ásványvíz" (bubis meg nem bubis), a Balaton vize, Fonyód város ivóvize és persze az esővíz. Mariann néni izgalmas prezentációja segítette a tanulókat a munkában, amely végeredménye meglepte a gyerekeket. Az óra elején mindenki arra tippelt, hogy a Balaton vize ihatatlan lehet, pedig nem ezt mutatták ki a mérések és a víz amit naponta iszunk, az sem tökéletesen tiszta.

Írta: Super User

Iskolánkban a Digitális Témahét keretében a kreativitás, gondolkodás, és az együttműködés fejlesztésére Bee-Bot padlórobotot használtam a fejlesztő órák során. Remek eszköz a kiemelt figyelmet, különleges bánásmódot igénylő tanulók motiválására, a problémamegoldó gondolkodásuk fejlesztésére. A robotméhecskék segítségével az SNI-s és a BTM-es tanulók Fonyód kapcsán a legkülönbözőbb témakörökben szerezhettek ismereteket, játékos feladatok megoldásával. Méhecske Fonyódon nyaral című foglalkozáson a diákoknak mindig ugyanazt a dolgot kellett megvalósítaniuk, eljuttatni a méhecskét Fonyód különböző pontjaira a robotok segítségével. A hozzá kapcsolódó feladatok azonban nagyon változatosak, ahogy a megoldandó feladatok nehézségi szintje is. Minden feladatnál igyekeztem a differenciálás megoldására. A különböző feladatok, problémák megoldása során a tanulók saját maguk fedezték fel a lehetséges megoldásokat, melynek során fontos a feladat megértése, a tervkészítés, kivitelezés, felülvizsgálat.

Iskolánk címe:

8640 Fonyód
Fő utca 8.

E-mail címünk:

mbaltisk@t-online.hu

Telefon:

06-85-361-423