|
Írta: Super User
Kategória:

Végére értünk a digitális témahetünknek. Több mint 45 projekt/óra valósult meg az elmúlt "héten" április 8. és 12. között. Erről készült el az összefoglaló videónk, amit mindenkinek a figyelmébe ajánlunk.

Innen érhető el a videó:

https://youtu.be/7cU386H2fwA

|
Írta: Super User
Kategória:

Lassan végére értünk a digitális témahetünknek. Az utolsó napon került sor a már hagyományosnak mondható Fonyód vetélkedőre, amely már a 23. volt az iskolánk életében. A vetélkedő célja most is az volt, hogy minden tanuló ismerje meg városunk történetét, de jelenről, a mi városról is szólt a verseny.

Erre a napra sokat készültünk mi szervező tanárok, hogy minél izgalmasabb legyen a verseny, és méltó képen kapcsolódjon a témahéthez. Először is elkészült az a felkészítő anyag, amit Androidos okostelefonra lehetett telepíteni. Az applikációt a verseny előtt már három héttel ezelőtt le tudták tölteni a Google Play Áruházból a jelentkező csapatok. Az applikáció mindenféle információt tartalmazott, amivel fel lehetett készülni a versenyre. A témakörök a következők voltak: információk Fonyódról, településünk történetéről, Palonai Magyar Bálintról a XVI. században élt törökverőről, balatoni mondákról, halászatról, halakról, híres emberekről stb.

A mostani megmérettetésnek volt egy különlegessége is, ugyanis a csapatok egy-egy mobiltelefonnal indultak útra, egy erre az alkalomra írt app-al (amit a verseny előtt töltöttek a csapatok úgyszintén a Play Áruházból).

Minden állomáson a feladatokra kapott pontokat egy QR-kóddal lehetett beolvasni a telefon adatbázisába, de volt olyan is, amit csak az okostelefonnal lehetett megoldani (pl. a totót).

  

Sok feladat volt a versenyen: kakukktojás keresés, mondák befejezése, horgászat (ami egyben halfelismerés is volt), történelmi totó, képismerés, térképészeti ismeretek, történelmi kérdések, „ágyúgolyó” hajigálás stb.

A versenyben a küzdő csapatok nem csak ismereteikről számolhattak be, hanem még tanulni is lehetett, ami esetleg kimaradt volna a tudástárból.

A csapatok telefonja minden pontot összegyűjtött és a végén összeadta az applikáció, amivel kialakult a csapat összpontszáma.

Itt biztos, hogy mindenki győztes lett. Tudásuk bővült, még jobban megismerték településünket.

  

  

|
Írta: Super User
Kategória:

A digitális témahét keretében fizika órán a vizek fizikai tulajdonságait vizsgálták meg a 7. osztályosok Mariann néni segítségével. Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy vajon melyik víz a legtisztább, vagyis melyik ihatóbb.

A következő vizek kerültek szó szerint mérlegelésre: a boltokban kapható "Fonyódi ásványvíz" (bubis meg nem bubis), a Balaton vize, Fonyód város ivóvize és persze az esővíz. Mariann néni izgalmas prezentációja segítette a tanulókat a munkában, amely végeredménye meglepte a gyerekeket. Az óra elején mindenki arra tippelt, hogy a Balaton vize ihatatlan lehet, pedig nem ezt mutatták ki a mérések és a víz amit naponta iszunk, az sem tökéletesen tiszta.

|
Írta: Robi
Kategória:

Iskolánk ebben a tanévben második alkalommal szervez papírgyűjtést. A tavaszi papírgyűjtés tervezett időpontja május 09. csütörtök. Reggel 7 órától délután 16 óráig vesszük át a jól átkötött, gondosan válogatott papírt.

Sajnos nem tudunk kartont és elektromos hulladékot átvenni. A karton ára olyan mértékben csökkent (5Ft/kg), hogy már a Lengyeltóti telepre sem érdemes kivinni.

Ha lehetőségük van rá, a nagyobb mennyiségű újságpapírt egyből Lengyeltótiba is vihetik. Cím: Hulladékgyűjtő Telep, Lengyeltóti, Bajcsy-Zsilinszky utca 4. Ott az iskola és a gyermek nevét megadva fel kell iratkozni és később a szokásos módon fizetünk.

Ismét szükségünk lenne szülői segítségre az egész nap folyamán. Kérjük, hogy az osztályfőnököknél jelezzék, ha el tudnak jönni, és hogy hány órát tudnának bevállalni a nap folyamán! Az előző évek tapasztalata szerint, a reggel 7-8 óra közti időszak és a délután 14-16 közti időszak a legforgalmasabb.

Segítségüket előre is köszönjük!

|
Írta: Super User
Kategória:

Iskolánkban a Digitális Témahét keretében a kreativitás, gondolkodás, és az együttműködés fejlesztésére Bee-Bot padlórobotot használtam a fejlesztő órák során. Remek eszköz a kiemelt figyelmet, különleges bánásmódot igénylő tanulók motiválására, a problémamegoldó gondolkodásuk fejlesztésére. A robotméhecskék segítségével az SNI-s és a BTM-es tanulók Fonyód kapcsán a legkülönbözőbb témakörökben szerezhettek ismereteket, játékos feladatok megoldásával. Méhecske Fonyódon nyaral című foglalkozáson a diákoknak mindig ugyanazt a dolgot kellett megvalósítaniuk, eljuttatni a méhecskét Fonyód különböző pontjaira a robotok segítségével. A hozzá kapcsolódó feladatok azonban nagyon változatosak, ahogy a megoldandó feladatok nehézségi szintje is. Minden feladatnál igyekeztem a differenciálás megoldására. A különböző feladatok, problémák megoldása során a tanulók saját maguk fedezték fel a lehetséges megoldásokat, melynek során fontos a feladat megértése, a tervkészítés, kivitelezés, felülvizsgálat.