Cimlap

Írta: Robi
Találatok: 638

Iskolánk felső tagozatos tanulói április végén egy nyolc napos tanulmányi kiránduláson vettek részt, ahol megtekinthették London eddig még nem látott nevezetességeit és Dél-Anglia szépségeit.

Első megállónk Belgiumban, Bruges-ben egy középkori hangulatú kisvárosban volt, melyet észak Velencéjének is neveznek.

Rövid városnézésünk során megcsodáltuk a nevezetességeket és kipróbáltuk a híres epres-tejszínes gofrijukat. Az éjszakát Franciaországban Dunkeque-ben töltöttük.

Másnap reggel átkeltünk komphajóval Calais-ből Doverbe és a nap hátralevő részét Londonban töltöttük. A természet, tudomány és művészet „rajongók” megnézték a Science Museum-ot és a Hyde Park érdekességeit, a foci szerelmesei pedig a Chelsea Arénába látogattak.

Másnap az Amesbury síkságon egy kis busz segítségével feljutottunk Stonehenge titokzatos kőoszlopaihoz.

Az időjárást tekintve azt gondolhattuk, hogy pólusváltás történt és az É-i sarkra jutottunk.

Délután Porthsmouth városában megmásztuk az HMS Victory-t, Nelson admirális csatahajóját, ahol bár legyőzte Napóleont, életét vesztette.

Szerdán ismét London. Sétálhattunk a Tower Bridge üveghídjain, megnéztük a gépház működését, gyönyörködtünk a fantasztikus panorámában majd a Temze déli parjának nevezetességeiben.

Csütörtökön ismét vidékre utaztunk a longleat-i kastélyhoz. Itt részt vettünk egy buszos szafari-túrán, majd a kastély épületének megtekintése után a szabadidő parkban töltöttük el az időt. Utaztunk kisvasúton, hajón, etettünk fókákat és kikeveredtünk a világ legnagyobb sövénylabirintusából.

Pénteken Anglia legnagyobb üdülőhelyére Brightonba mentünk. A Sea Life Centre-ben megnéztük a tenger élővilágát, majd az egykori királyi nyaralót, a Royal Pavilont.

A komp felé vezető úton egy páratlan természeti szépség tárult elénk a Seven Sisters sziklavonulat és a magas partot őrző Belle Tout világítótorony.

Utolsó nap egy gyalogos-metrós városnézésben volt részünk Párizsban. Láttuk a Diadalívet, az Eiffel-tornyot, az Invalidusok dómját és a Notre Dame-ot. A Montparnasse toronyból megcsodálhattuk az egész várost madártávlatból. Este buszra szálltunk és másnap délután kissé (nagyon) fáradtan, de élményekben gazdagon megérkeztünk Fonyódra.

Reméljük két év múlva ismét hasonló kalandban lesz részünk!