Címlap

Írta: Robi
Találatok: 301

Iskolánk tanulói május elején Londonba utaztak, hogy felfedezzék az angol fővárost. Utunk első állomásán, Brüsszelben megtekintettük az  Atomium emlékművet a Heysel parkban . A kilenc gömbből álló építmény acélból készült, és a vas tércentrált köbös fémrácsát jeleníti meg 165 milliárdszoros nagyításban.

Az éjszakát Metznél egy tranzitszálláson töltöttük, ahonnan a Dunkerque-i kikötőből komphajóval átkeltünk a csatornán Dover városába. Sikerült gyönyörű kagylókat gyűjtenünk a tengerparton, majd megtekintettük a doveri várat.

Angliai szállásunk a Temze torkolatában egy sziget  holidayparkjában volt.  Heten laktunk egy házikóban, ahová esténként érkeztünk vissza. Vacsorakészítés után a parkhoz tartozó klubban játszottunk vagy tollasoztunk.

Londonban megtekintettük a legfontosabb nevezetességeket, a Parlamentet, a Buckingham Palotát, mely a királyi család rezidenciája. Megnéztük a miniszterelnök lakhelyét, mely előtt vicces ír Brexit elleni tüntetőkkel találkoztunk.

A Trafalgar téren pénzt dobtunk a szökőkutakba a jószerencse kedvéért. Innen a Sohoba sétáltunk, ahol utcai mutatványosok az M&Ms World és egy Lego kiállítás kápráztatott el minket. A nap végén a Transport Museumban kipróbálhattuk London régi és modern tömegközlekedési eszközeit, majd szuvenírt vásároltunk a Covent Gardenen.

Másnap felültünk a London Eye-ra, ahonnan fantasztikus kilátás nyílik az egész városra. Még a tériszonyosok is összeszedték magukat, és gyönyörködtek a panorámában. Madame Tussaud’  panoptikuma lehetőséget nyújtott  temérdek szelfi készítésére a hírességekkel és sztárokkal.

Megtekintettük még a Natural History Múzeumot, melynek gyűjteménye átfogja bolygónk teljes állat-és növényvilágát, valamint a Science Múzeumot, ahol a világ legnagyobb tudományos gyűjteménye látható.

A Hyde Parkban rövid sétánk során megnéztük a Royal Albert Hall-t, az Albert Memorial-t és Diana emlékére készült szökőkutat.

Szintén nagy népszerűségnek örvendett az Oxford Street-i vásárlás, ahol csapatunk megrohamozta a Primark két emeletét.

A hazafelé úton megtekintettük Canterbury híres katedrálisát, majd a Csalagúton át visszajutottunk a kontinensre.

Az utolsó napot a Párizs melletti Disneylandben töltöttük, az idő is kegyes volt hozzánk, így kipróbálhattunk minden játékot, amihez csak kedvünk volt.

A hazautazás - bár hosszadalmas volt - élményekben gazdagon érkeztünk meg Fonyódra.